Philips 40 PFL 5605 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 40 PFL 5605 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

johan 52 07-03-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Prima toestel, was binnen 15 min geheel ingesteld, met digitale kabel van upc. Wel vooraf de gehele antenne voorziening vervangen met nieuwe splitters, nieuwe versterker, en metalen aansluit stekkers ( kosten euro 150,-) Maar goed tv gekocht voor 599 bij platte tv discounter.Kan nu weer jaren vooruit.
De nieuwe update via de Philips site binnenhalen en op de tv zetten werkt prima.
Enige nadeel is dat geluid minimaal is, komt erg van boven, voor films en muziek programma,s gebruiken wij onze Dolby,Surround set van Sony.

LED2011 04-11-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

De tijd van LED is aangebroken.
De huidige LCD TV was aan zijn einde gekomen qua mogelijkheden.
Nieuwe en huidige LED TV steekt met alles boven de LCD variant uit.
Beeld is super, geluid is divers, energie verbruik is geweldig laag en van groot belang is de gebruiksvriendelijkheid van TV combinatie met ab.
Kortom maak het verhaal kort, ga zelf eens testen en ervaar de wereld van LED door je eigen ogen.

Eileen 95 08-10-2010

---------Update review, 8-10-2010----------
Vandaag verwachtte ik een telefoontje van Philips, ook de nieuwe Philips (omruil door It's) gaf helaas dezelfde problemen (geen teletekst na stand by). Maar Philips liet niets van zich horen. Wel staat er m.i.v. vandaag opnieuw een nieuwe firmware-update op de site van Philips. Dus gedownload en op TV geinstalleerd. Wat blijkt, probleem m.b.t. teletekst is opgelost. In eerste instantie een opluchting. Maar wat blijkt, er komen andere problemen voor terug. De tv schakelt zelf om naar andere zenders. Na uit/aan via hoofdschakelaar was dit fenomeen verdwenen. Maar op iedere zender is steeds een synchronisatie probleem. Geluid en beeld lopen niet synchroon, beeld hapert. Met Philips gebeld (10e keer) men kon op dit moment geen oplossing bieden. Dan maar weer naar It's Naaldwijk. Resultaat: er staat nu een prachtige Sony 40EX711 te pronken, en inderdaad, in het geheel geen problemen. It's nogmaals bedankt voor jullie zeer uitmuntende service!!!!!!!!

--------2e review, 5-10-2010-----------
Even een update op mijn eerdere review. Philips heeft mij inmiddels persoonlijk een excuses aangeboden voor de rigide houding tijdens het laatste gesprek. Dat waardeer ik ten zeerste. Deze week wordt mijn TV omgeruild door It's. Vandaag gesproken met een collega, hij heeft een paar weken eerder de 37PFL5405 gekocht. Op dit model is dezelfde firmware van toepassing als op o.a. de 40PFL5605. Nu heeft hij plots last van het feit dat de door hem ingestelde zendervoorkeuze-volgorden na uitschakelen niet meer is overgenomen. Hij heeft Philips gebeld, zij hebben hem aanbevolen de stekker er even uit te halen. Werkt dit niet dan stuurt Philips een monteur.
Philips, wat is er precies met deze modellen aan de hand? Dit kan geen toeval zijn

----------1e review, 24-9-2010----------
TV met een schitterend beeld en prima geluidskwaliteit voor deze prijsklasse. Alleen zijn deze tv's kennelijk nog niet uit-ontwikkeld.Philips heeft zowel in augustus als ook in september al tweemaal een nieuwe update op haar site gezet. Ik heb twee van deze tv's gekocht waarvan er bij een type direct een probleem met TXT optrad. Dacht eerst aan een firmware update, deze uitgevoerd, maar ook na de laatste update is het probleem nog niet opgelost. Probleem is dat hoe langer de TV uit staat, het ook langer duurt voordat TXT werkt. Werkt het eenmaal en het toestel blijft aan, dan is er niets aan de hand. Tweede toestel bij moeders geinstalleerd en ook eerst bij bij thuis geprobeerd, geen TXT problemen ondanks dat op dit toestel geen firmware upgrade heeft plaatsgevonden. 5 maal met Philips gebeld, men was zeer begripvol en zou haar best doen te onderzoeken wat er mis kon zijn. Vandaag Philips weer gebeld uitgelegd dat de andere TV wel werkte dus dat het waarschijnlijk een exemplarisch probleem is. Maar nu had ik een persoon die zeer rigide was en bleef volhouden dat dit soort problemen altijd aan de provider lag. Ik raakte hierdoor geirriteerd terwijl ik eerst rustig en beheerst was (ik had namelijk eerst de indruk gekregen dat Philips het prettig vond dat ik met hen meedacht). Maar goed ik ben vandaag terug gegaan naar It's Naaldwijk en deze mensen leveren een fantastische service. Begrijpen wel dat als de ene tv van hetzelfde type en zelfde serienummer-range het wel doet op dezelfde locatie en onder dezelfde omstandigheden en de andere niet, er toch iets mis moet zijn met de betreffende tv.
Er wordt een nieuwe besteld en ik mag deze gewoon omruilen. Mijn complimenten!!! Philips, ik begrijp dat er mensen zijn die inderdaad eerst naar de fabrikant wijzen alvorens zij eerst hun eigen installatie onderzoeken. Dat neemt niet weg dat er ook mensen zijn die dit wel doen, hierover 5 maal met u communiceren, alle adviezen die u geeft uitvoeren en zodoende proberen mee te werken aan een goede oplossing. Daar moet u echter w

jos1188 05-10-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Werkelijk fantastisch beeld in HD, ook digitaal ziet er gelikt uit, analoog is niet om aan te gluren (maar dan kan je beter een 2e hands crt tv kopen)
Is wel een beetje diep (7cm), maar als een tv op een voet staat kan die toch niet meer naar achteren.
+ uitstekend beeld, goed instelbaar
+ Splitscreen teletekst
+ ziggo CI+
+ smart HDMI
+ mat scherm met een goede inkijk hoek
- opstart tijd
- zap-snelheid (bij alle digitale tv's)
- matige afstandbediening, maar ik gebruik nu ook mijn "oude" matchline ab.
- geluid zeer matig, in combi met een ONKYO 7.2 weer perfect.
Kortom een zeer goed toestel voor een goede prijs.

judithjuh 30-09-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Wij zijn erg tevreden over deze TV! Het is eerst even wegwijs worden en even wennen dat de gebruikers handleiding in de tv zelf zit..

1 vreselijk minpunt is de: afstandsbediening! Hij ligt niet lekker in de hand, waardoor het zappen soms met 2 handen moet gebeuren (erg onhandig!) Plus hij zet er niet uit! Heeft hier al de bijnaam (surfplank)

LHIJ 07-07-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Mooie LED LCD maar toch wat min puntjes: Had hiervoor een Phliplips 100HzTV dus fabrikant is bekend. Na correcte order afhandeling en snelle levering het volgende:
Een handleiding (boekje)toch altijd makkelijk om iets op te zoeken..zeker in het begin... ontbreekt in de doos, beetje goedkoop Philips!! Is dit geen CE leveringsvoorwaarde?
Wat verder opvalt is dat je de functie teletekst niet gescheiden 1/2 beeld 1/2 TT tegelijkertijs kan kijken(oude tst wel). Wel mooi beeld en nu de komende dagen ontdekken hoe e.e.a werkt.

patrick1971 14-06-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Deze tv twee weken in bezit en ik kan niet anders zeggen dat ik heel tevreden ben, zeker i.c.m. digitale tv via hdmi geeft de tv mooie beelden. Als je een tv zoekt zonder teveel toeters en bellen dan is dit zeker een optie. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is het opstarten van de tv, dat duurt wat lang en verschijnt het logo van Philips. Dat laatste had van mij niet gehoeven. Met het geluid is het beter gesteld dan met de meeste led tv´s.

Foex82 30-05-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Televisie gekocht na veel wikken en wegen over de 'oudere' LCD's :42pfl7404h en 8404h.
Dit toestel was net binnen en ook de enige 'nieuwe' van Philips. De overige en duurdere typen televisies kwamen nog later. Vergeleken op internet heeft de 5605 t.o.v. 7605 de volgende verschillen: geen ambilight, geen NetTV, mindere chique behuizing en geen draaibare voet. Deze verschillen moeten 300 tot 400 opleveren en dat vind ik deze opties niet waard. Vandaar dat ik voor dit toestel gegaan ben (nu ongeveer een maand geleden). Tot nu toe perfect tevreden. Tegelijkertijd ook een digitaal abonnement afgesloten bij UPC en het is echt allemaal superstrak. Het beeld geeft snelle beelden echt goed weer en het geluid is ook perfect in orde. De oudere 7404 en 8404 hadden daar wat kritieke punten liggen. De opties in de menu's zijn allemaal duidelijk weergegeven en makkelijk aan te passen. Er zitten ook zogenaamde wizard's in om je te begeleiden bij de instellingen voor als je er niet zo in thuis bent. Ik ben wederom een zeer tevreden Philips klant!

samson44 15-05-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Sinds een paar dagen deze TV in bezit. Ondanks weinig reviews toch maar gekocht. Philips, 100HZ, 2ms, Pixel Plus HD, dus wat kan er misgaan.
Prachtig apparaat om te zien, helder en scherp beeld met prachtige kleuren. Door het design komt de TV absoluut niet lomp over.
Je start met een installatiewizard die je door de basisinstellingen heen helpt. Simpel en eenvoudig.
Nieuwe software via USB van de Philips site op de TV gezet.
CI+ module van Ziggo erin, zenders zoeken en voila. prachtig beeld,goed geluid en Ned 1,2 en 3 +Eurosport ook nog in HD.
De afstandbediening is wennen, komt omdat er weinig knopjes opzitten en je als het ware met een grote knop door het menu navigeert. Even wennen maar werkt prima. Zappen gaat snel.

Yapbee 25-04-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 5605 H/12

Ik heb dit toestel nu 1 dag en de moed is in men schoenen gezakt ! Het beeld is niet haarscherp, mijn Panasonic LCD heeft een beter en scherper beeld. Het is onmogelijk om mijn Toshiba dvd speler aan te sluiten. Ik krijg wel geluid maar geen beeld. Na verschillende hdmi poorten aangesloten te hebben en een andere type hdmikabel, software update lukt het me nog niet. Men ander toestel van Toshiba, een HD DVD speler pakt hij dan wel weer aan ?!?
Een film bekijken via een hdmi verbinding is dan wel goed. Het is vooral digitaal kijken, waardat ik ghosting opmerk.
Het geen dat me ook niet echt bevalt, is dat je een welkomtekst krijgt van Philips, elke keer je de tv opstart. Dit houdt in dat je +/- 20 sec gedult moet uitoefenen, voor je effectief tv kan kijken. Ik weet niet of er een optie is om dit uit te schakelen.
Het geluid zit dan wel weer goed.

enorm 15-04-2010

Wat een beeld ,geweldig gewoon
ontzettend makkelijk in gebruik
dmv 1 home toets ,geen toeters en bellen maar gewoon tv kijken.
via de samsung hd een mooier beeld dan door de humax 9200
goede prijs/kwal. verhouding.
had hiervoor een samsung lcd maar die gaat het er niet bij redden.